Update codeplug CS700

DMR-logoIf the art of making code plugs taught me something, it’s that it’s hard to keep up with the developments. The latest NL version (see section Downloads in the top menu) now features 233 users and 12 repeaters (some of which aren’t networked yet).

The latest repeater is PI1DRA in Drachten. TX frequency 438.000 MHz, shift -7.6 MHz, Hytera, color code 1. This repeater will hopefully fill in one of the last white spots on the Dutch map.

6 comments on “Update codeplug CS700

  1. Glad to see DMR catching on in your area, Hans. We’ll have to schedule a time to sign together soon on the WW TG.
    73 de KC5HWB

  2. Dag Hans, even een vraag.
    Ik overweeg de aanschaf van de cs700, nu is mijn vraag, hoe voer je de codeplug in, het moet vast wel te vinden zijn op het net maar ik zoek niet goed denk ik.
    Heb jij een tip.
    Nieuwsgierig als ik ben heb ik de software geïnstalleerd en eens doorgelopen, vandaar.
    Vast mijn dank.
    Hein, pa3cuu

    • Hoi Hein,

      het hangt er vanaf wat je bedoelt met ‘invoeren’. De kant-en-klare codeplugs laad je gewoon in via File/Open, gevolgd door het veranderen van callsign en de 204xxxx radio ID. Daarna is het een kwestie van ‘Write to radio’.

      Als je ze zelf wil maken, dan is er een leercurve. Deze Youtube video geeft je een aardig idee.

  3. Hallo Hans,

    Ik heb sinds enkele weken een CS700 in mijn bezit en wil hierbij laten weten dat ik dankbaar gebruik maak van jouw programmeer-file.
    Zelf was ik ook bezig met het maken van een file, maar deze was nog lang niet zo ver gevorderd als die van jou.

    Bedankt voor jouw “monnikenwerk” wat betreft invoeren van de vele callsigns.

  4. Ik heb sinds kort een cs700 in bezit en ook ik heb dankbaar gebruik gemaakt van jouw codeplug. Man wat een mooi stukje monnikenwerk ;-). Tnx!

Comments are closed.