Yaesu VX-3: bummer

vx-3r.jpgNice looks, small, wide band receive, good medium wave reception and powerful enough for every day work. What can go wrong?

One important thing. European amateurs expected the European version of the VX-3 to support 6.25 KHz channel steps. Channel steps of 6.25 KHz have been standard in Europe for a while now, and are (amongst other services) used for PMR, the EU equivalent of FRS.

The VX-3 doesn’t. Maybe a future model (VX-4?) will. Until that time, many radio amateurs will be better of by ignoring the VX-3 and wait until Yaesu does it right.

5 comments on “Yaesu VX-3: bummer

  1. Wat een onzin om deze porto negatief te propageren!

    Jij mag met deze porto niet eens op de pmr frequenties uitzenden.
    Wil je dat wel? Dan koop je toch gewoon voor een paar tientjes een dubbele pmr set!

    Greetz, Kever.

  2. Ik heb nergens gezegd dat ik er op PMR mee wil zenden. Ik verwacht wel van de Europese versie van een porto dat het ding in staat is om de hier gebruikelijke kanaalrasters aan te kunnen.

  3. Hi,
    Ik keek eens toevallig op deze site ivm de FT-7b van Yaesu,die ik momenteel dringend zoek voor mobiel gebruik.helaas heb ik op het internet nog geen FT-7b gevonden,ja in de USA,hihi !
    Kunt mij helpen waar ik deze toffen toestel nog op de kop kan tikken voor een redelijke hamprijs aub ?
    Ik ben afkomstig van West-Vlaanderen in België.
    Met vriendelijke groeten van Henri-Paul Courcelles ON5DML
    Email:on5dml1@hotmail.com
    Dank bij voorbaat OM en 73′s aan allen die mij kan helpen.
    Henri-Paul.

  4. Ja, jammer van die PMR, maar zonder CTCSS is het niet erg als-ie er wat naast staat.

    Voor de rest is het heel veel waar voor je geld. Vaak neem ik geen wereldontvanger mee mee! Broadcast, amateur, RNW,
    marifoon, alles in één handig pakje met zaklamp voor nood. Ideaal!

    Groeten, Gerard.

  5. Leuke site!. Er zijn nog weinig goede sites over dit onderwerp te vinden.
    Ben blij met jullie toevoeging!
    Ik kan helaas geen bookmark aanmaken naar hamgear.wordpress.com in Firefox. :( Weten jullie hoe dit komt?

    Groetjes Barbara

Leave a Reply

